keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Työhaastattelukynnet

Olin tänään työhaastattelussa. Kyselin kynsikoristelut-ryhmässä, millaisia kynsiä muut kynsisiskot ovat väsäilleet haastatteluihin. Vaikka moni kertoi saaneensa paikan juurikin siksi, että heidät oli muistettu kauniista kynsistä, en silti uskaltanut lakata mitään hirveän näyttävää. En kuitenkaan halunnut ihan nudeilla mennä, joten tein tällaiset hempeän pastilliset, vaaleanpunaiset lakkaukset. Käytin näihin Flormalin LS06:sta. Laitoin jokaiseen kynteen kolme kerrosta, vaikka näin pitkälle kynnelle olisi tarvinnut kyllä neljännenkin. Mutta jo kolmen kerroksen jälkeen alkoi näyttää epämiellyttävältä, ihan kuin  kynnellä olisi kauhean paksu matto lakkaa. Flormal ei yhtään tykännyt Sechestä, vaan näihin tuli kamalat kärkikutistumat... Koska olin työhakemuksessa maininnut harrastavani näitä kynsijuttuja ja pitäväni blogia, haastattelija pyysi minua näyttämään kynteni :D Hänen mielestään nämä olivat nappivalinta työhaastattelutilanteeseen! Haastattelu meni muutenkin tosi hyvin, pitäkäähän kaikki mulle peukkuja, että saisin paikan! Minusta tulisi tosi hyvä Siwan täti, eikö tulisikin? :D




Olen ihan pulassa kynsieni kanssa. Olen elokuusta asti käyttänyt OPI:n Nail Envyä. Aluksi se katkoi kynteni, ja vaikutti muutenkin vain huonontavan niiden tilaa. Mutta nyt talvella, kun olen säännöllisesti jatkanut sen käyttöä, kynteni ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan! Aikaisemmin ne liuskoittuivat tosi paljon ja katkeilivat helposti. Nykyään ne kestävät rankemmatkin törmäykset vaikka seinän kanssa. Mutta, se ongelma... Kynteni kaartuvat aivan hirveästi joka suuntaan! Tietääkö kukaan, onko olemassa sellaista aluslakkaa, joka estäisi kynnen vääntymistä? Kynteni kääntyvät kärjistä alaspäin, ja reunoilta sisäänpäin. Kynsien reunat kääntyvät sisäänpäin niin, että ne osoittavat aivan päinvastaiseen suuntaan kuin niiden pitäisi, ellen viilaa niitä. On tosi vaikeaa saada kynsiä pysymään square-mallisina, kun ne vääntyilevät joka suuntaan. Nail Envy muuten nopeuttaa kynsien kasvamista aivan hirveästi. Vaikka kuinka viilailisi ennen joka lakkausta, niin kynnet vaan venyvät. Mielestäni kynteni eivät näytä enää kauniilta, kun ne ovat noin mutkalla. Täytynee lyhentää niitä ensi kerraksi sen verran, että saan ne takaisin kulmikkaiksi.

8 kommenttia:

  1. Peukut täältäkin!

    Mitä minä olen aiheesta oppinut, tuolle kaareutuvuudelle ei oikeastaan mahda mitään. Kosteutus (kynsiöljyä myös vapaan kasvun alle päivittäin) saattaa auttaa, viilailukin kosmeettisesti, mutta muuten se on vähän sellainen nyt kävi näin -homma, jonka kanssa täytyy vain oppia elämään. Mutta saatan toki olla väärässäkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Armi:)!

      Mä kyllä rasvailen mun käsiä ja kynsiä tosi ahkerasti, monta kertaa päivässä :/ Eikai tässä nyt sitten muu auta kun lyhentäminen. Mieluummin lyhyet ja nätin malliset kynnet, kuin tällaiset pitkät ja epämuodostuneet :D

      Poista
  2. Ihanat kynnet :3

    Toivotaan, että saat sen paikan! ♡

    VastaaPoista
  3. Pidetään peukkuja ! :)
    Muistan joskus maininneeni työhaastattelussa kynsiharrastuksen, haastattelija halusi myös nähdä kynteni. Onneksi oli simppeli ranskis ja punaisia strasseja. En kyllä saanut paikkaa, eikä haittaakaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:)! Hahh, multa se vielä kysyi, että onks se sit irtisanoutumisen paikka, jos kynnet katkeaa vaikka laatikoita nostellessa :D

      Poista